Du kan tjäna mycket pengar på smartare avtalshantering.
Smart avtalshantering, vad är det? Och hur kan du tjäna pengar på det? Inte bara spara pengar, utan faktiskt öka dina intäkter, din avkastning och få mer tid att fokusera på verksamheten. Vi benar ut vad smart avtalshantering kan betyda för dig.
Avtalshantering är inte bara avtalsförvaring
Självklart är det viktigt att veta var alla avtal är och ha tillgång till dem överallt. Men en smart avtalshantering är så mycket mer än så. Avtalet fungera ofta som en nyckel rakt in i er verksamhet. I avtalet finns information om villkor, leveranstider, priser och kontaktpersoner. Med en smart avtalshantering kan man skapa automatisk information för produktionsordrar, fakturering, försäljning etc. Information som ger dig och din personal möjlighet att förutse och styra verksamhet och ekonomi över tid. Integrera din avtalshantering med ditt ekonomisystem och ditt verksamhetssystem.
Avtalshantering som ger information när du behöver den
Påminnelser. Det gör att du inte behöver ha allt i huvudet. Smarta påminnelser talar om för dig när det är dags att förlänga eller avsluta ett avtal, när det är dags att index-reglera prisnivåerna, när du behöver göra inköp för att klara av produktion, och så vidare. Dessutom kan du få påminnelser om när andra gör eller inte gör sin del i tid. När något ska skrivas under, när lagret inte har fyllts på eller vad du vill, som är viktigt för dig. HR kan få information om nya anställda eller nya villkor så att lön och förmåner blir rätt. Om du integrerar avtalshanteringen av anställningsavtal med lönesystemet blir det riktigt smidigt. Inga missar och nöjda anställda.
Avtalshantering som håller koll på vem som är ansvarig
När avtalen skrivs blir alltid en enskild person ansvarig. Tiden går och personalstyrkan förändras. Med en smart avtalshantering så får rätt personer information om villkor eller förestående förändringar. Är din avtalshantering extra smart får du reda på vilka avtal som påverkas av att en person slutar, eller får en ny tjänst. Så du slipper leta efter avtalet. Och du slipper hålla reda på vilka avtal som behöver en ny avtalsansvarig.
Tid är pengar. Men pengar är också pengar.
Att automatisera delar av verksamheten är bra. Det görs färre misstag, kunderna blir nöjdare, Leverantörerna blir nöjdare. Dina anställda blir nöjdare. För vem vill egentligen sitta och göra om uppgifter som redan är gjorda. Nöjd personal blir effektivare, nöjda leverantörer blir tryggare, och nöjda kunder kan tänka sig att betala mer. Med större marginaler får du mer pengar in i företaget och kan investera i personal eller verksamhet. Det blir en win-win-win-win-situation.
Byt till en smart avtalshantering
QNOVA eAvtal är en smart avtalshantering som kan hjälpa dig och ditt företag att bli effektivare, tjäna mer pengar och få roligare på jobbet. Dessutom är QNOVA eAvtal marknadens bästa avtalshanteringssystem, enligt BusinessWith. BusinessWith är en oberoende sajt för jämförelse mellan olika datasystem för företag.
Vill du veta mer om hur du tjänar mer pengar, får roligare på jobbet och slipper tråkig administration?
Kontakta oss på info @ qnova.se