Logga in

Generering av avtal

Generering av avtal eller skapande av nytt avtal är starten på en ny lång affärsrelation. Underskatta inte vikten av information blir rätt från början av båda parter. Börja med en mall från start och lägg därefter in det ni muntligt har diskuterat och avtalat fram.

I QNOVA Avtalshantering kan kunden med enkla medel använda sig av egna Word-mallar. Dessa genererar informationen vidare till avtalssystemet vilket säkerställer att:

1 Varje person använder rätt mall inom företaget.

2 Enkel sökhantering och läsbarhet för att slippa leta igenom avtal på massor med sidor.

Digital Signering

Vid utskick för digital signering har motparten möjlighet att skicka in kommentarer på avtalet. Detta kan generera en ny version av avtalet med de justering som efterfrågats eller förtydligande av vissa krav. Allt detta sköts smidigt och enkelt i QNOVA Avtalshantering.

Likaså finns det andra scenarion där du t.ex. fått ett färdigt avtal från en leverantör i pappersform eller PDF. Registrera in avtalet i QNOVA Avtalshantering för att spara tid och enhetligt inom företaget. Därefter skickar du tillbaka avtalet digitalt till din leverantör och ber dem signera digitalt tillsammans med er själva. Att enkelt kunna göra analoga avtal digitala utan att starta från en mall, och i ett och samma system, skapar extremt mycket tid och handlingskraft till annat. Det resulterar också en säkerhet kring hantering av företagets alla avtal.

Kombinera flera delar till ett avtal

Leverantörens huvudavtal och kundens ”PUB- avtal” är något som blir vanligare att kombinera, fler bilagor och underavtal leder också till att fler avtal måste signeras. QNOVA Avtalshantering hjälper dig att enkelt kunna slå ihop flera PDF filer och skapa ett avtal. för en enkel digital signering sparar ännu mer tid och kräver inget extra arbete med QNOVA Avtalshantering.

Vill du veta vilka mer funktioner som kan göra din avtalshantering enklare, effektivare och säkrare?



Kontakta oss så berättar vi mer hur ni kommer igång inom en vecka QNOVA Avtalshantering

Vill du ha gratis avtalsmallar?

Fyll i formuläret nedan så skickar vi alla avtalsmallar vi tagit fram.

ikon-paminnelser

Påminnelser

Ställ in egna automatiska påminnelser efter behov.

Du kan välja att få påminnelser på specifika datum eller återkommande varje månad, kvartal eller år. QNOVA ser till att du inte missar någon viktig deadline. Du kan också få påminnelser om avtal som ska signeras, eller ännu inte blivit signerade.

ikon-hantera-behorighet

Hantera behörigheter

Du kan själv hantera behörigheterna på grupp eller individnivå med vårt smarta administrationsverktyg.

Bestäm vem som ska få skapa avtal, redigera, radera och titta på avtalen. Skapa korrekt tillgänglighet till
samtliga avtal.

ikon-sakerhet

Extra hög säkerhet

QNOVA använder sig uteslutande av svenska leverantörer. Ingen information eller data från våra kunder lämnar
landets gränser.

QNOVA är svenskutvecklat och erhåller support i egen regi. Bland annat har QNOVA genomgått ett OWASP Top 10 utan anmärkning.

ikon-esignering

eSignering

Skapa avtal utifrån en mall eller PDF. Få kontroll på signeringsflödet, vem som har öppnat, signerat eller
returnerat. QNOVA eSignering är juridiskt godkänd och sker alltid med två-faktorsverifiering enligt eIDAS.

Användaren kan styra signeringsordning. Varje signerare kan signera med svenskt BankID, SMS-kod eller med
digital underskrift. Det skickas alltid ut meddelande när signeringen är klar till samtliga parter.

ikoner-qnova-smarta-falt

Smarta fält

Skapa värde med smarta fält. Lägg in den avtalsinformation som du behöver.

Gör dina egna uträkningar eller använd listor med förbestämda värden för att enkelt söka fram eller filtrera på
rätt information.

ikoner-qnova-dash

Överblick

Dashboard som sammanfattar allt det viktiga kring avtalen. Struktur efter avtalstyp och definierat med era egna
kategorier.

Användaren kan enkelt hitta avtalen, se aktuell status och snabbhantera avtalen. Samtidigt som du kan söka
efter avtal.