Logga in

Städbolag har mycket att tjäna på en bra avtalshantering

|

Städbranschen är en personalintensiv bransch där personalen dessutom förändrar sin anställningsform flera gånger. Många städbolag har ett stort antal kunder med olika avtalslängd och omfattning. Lägg till att mindre städbolag ofta är föremål för uppköp så märker man snabbt att det finns mycket att tjäna på en förenklad avtalshantering både vad gäller kundavtal som anställningsavtal. Vi bryter ner det lite.

Anställningsavtal är en djungel i sig

Med en stor personalomsättning i en personalintensiv bransch blir det många avtal att hålla reda på. Om man dessutom lägger till att anställningarna skiftar över tid. En anställd har ofta flera olika anställningsformer under relativt kort tid. Det kan gå från provanställd, timanställd, deltid, heltid till tillsvidareanställning. Varje ny anställningsform kräver ett nytt avtal. Dessutom ska anställningsavtalen kopplas till rätt kollektivavtal. Det blir snabbt svårt att hålla reda på vilka avtal som gäller och om, hur och när de ska förlängas eller förändras.

Kundavtalen är inte mycket bättre

En normalstor städfirma har en relativt stor kundstock. Alla har olika förutsättningar, avtalstider, utförandekrav, betalningskrav, förlängningstider och så vidare. Och för att vara helt ärlig, alla kunder är inte lika bra på att skriva under avtal. Det är svårt att ha koll på vilka som ligger ute för påskrift, vilka som behöver påminnas och vilka som har lämnat avtalet till en städledare som glömt det hemma. Det finns mycket som kan gå fel och det är svårt både med själva avtalsprocessen och uppföljningen. Det blir snabbt dyrt att förlora kunder på ett missat avtal.

Alla avtal sitter (förhoppningsvis) i en pärm

Mindre städbolag förlitar sig på avtalspärmar. Det är visserligen bra att ha allt samlat på ett ställe, men det är svårt att överblicka avtalen, värdet av dem, avtalstider, och så vidare. Ofta är det dessutom bara en person som vet var alla avtalspärmar finns och hur de är sorterade. Det skapar ett stort personberoende som kan vara svårt att hantera vid uppsägning eller pension.

En bra digital avtalshantering löser alla problem

Med ett bra avtalshanteringssystem så blir alla avtal samlade på ett ställe. Det går att nå alla avtal närsomhelst, varsomhelst. Anställningsavtal kopplas automatiskt till varandra och till rätt kollektivavtal. Kundavtal blir lätta att överblicka, både vad gäller avtalstider, faktureringsunderlag och avtalsvärde. Med automatiska påminnelser och digital signering missar du aldrig mer en deadline. Allt tillgängligt överallt.

QNOVA eAvtal är den bästa avtalshanteringen enligt BusinessWith. BusinessWith är en oberoende site som utvärderar affärssystem. De har givit QNOVA eAvtal det samlade betyget 4,83/5.

Vill du veta mer om digital avtalshantering och QNOVA eAvtal?
Kontakta QNOVA på info @ qnova.se

ikon-paminnelser

Påminnelser

Ställ in egna automatiska påminnelser efter behov.

Du kan välja att få påminnelser på specifika datum eller återkommande varje månad, kvartal eller år. QNOVA ser till att du inte missar någon viktig deadline. Du kan också få påminnelser om avtal som ska signeras, eller ännu inte blivit signerade.

ikon-hantera-behorighet

Hantera behörigheter

Du kan själv hantera behörigheterna på grupp eller individnivå med vårt smarta administrationsverktyg.

Bestäm vem som ska få skapa avtal, redigera, radera och titta på avtalen. Skapa korrekt tillgänglighet till
samtliga avtal.

ikon-sakerhet

Extra hög säkerhet

QNOVA använder sig uteslutande av svenska leverantörer. Ingen information eller data från våra kunder lämnar
landets gränser.

QNOVA är svenskutvecklat och erhåller support i egen regi. Bland annat har QNOVA genomgått ett OWASP Top 10 utan anmärkning.

ikon-esignering

eSignering

Skapa avtal utifrån en mall eller PDF. Få kontroll på signeringsflödet, vem som har öppnat, signerat eller
returnerat. QNOVA eSignering är juridiskt godkänd och sker alltid med två-faktorsverifiering enligt eIDAS.

Användaren kan styra signeringsordning. Varje signerare kan signera med svenskt BankID, SMS-kod eller med
digital underskrift. Det skickas alltid ut meddelande när signeringen är klar till samtliga parter.

ikon-hantera-behorighet

Smarta avtal

Med avtalshantering från QNOVA kan du styra vem som har behörighet att se vilket avtal. Behörigheterna hanteras med vårt smarta administrationsverktyg.

När ett dokument ska signeras skickar du enkelt ett sms med kod.

ikon-automationer

BankID

Dina avtal kan säkert och enkelt skrivas under med hjälp av BankID.

Det skickas alltid ut meddelande till samtliga parter när signeringen är klar.

ikoner-qnova-smarta-falt

Smarta fält

Skapa värde med smarta fält. Lägg in den avtalsinformation som du behöver.

Gör dina egna uträkningar eller använd listor med förbestämda värden för att enkelt söka fram eller filtrera på
rätt information.

ikoner-qnova-dash

Överblick

Dashboard som sammanfattar allt det viktiga kring avtalen. Struktur efter avtalstyp och definierat med era egna
kategorier.

Användaren kan enkelt hitta avtalen, se aktuell status och snabbhantera avtalen. Samtidigt som du kan söka
efter avtal.