Generering av avtal eller skapande av nytt avtal är starten på en ny lång affärsrelation. Underskatta inte vikten av information blir rätt från början av båda parter. Börja med en mall från start och lägg därefter in det ni muntligt har diskuterat och avtalat fram.
I QNOVA Avtalshantering kan kunden med enkla medel använda sig av egna Word-mallar. Dessa genererar informationen vidare till avtalssystemet vilket säkerställer att:
1 Varje person använder rätt mall inom företaget.
2 Enkel sökhantering och läsbarhet för att slippa leta igenom avtal på massor med sidor.
Digital Signering
Vid utskick för digital signering har motparten möjlighet att skicka in kommentarer på avtalet. Detta kan generera en ny version av avtalet med de justering som efterfrågats eller förtydligande av vissa krav. Allt detta sköts smidigt och enkelt i QNOVA Avtalshantering.
Likaså finns det andra scenarion där du t.ex. fått ett färdigt avtal från en leverantör i pappersform eller PDF. Registrera in avtalet i QNOVA Avtalshantering för att spara tid och enhetligt inom företaget. Därefter skickar du tillbaka avtalet digitalt till din leverantör och ber dem signera digitalt tillsammans med er själva. Att enkelt kunna göra analoga avtal digitala utan att starta från en mall, och i ett och samma system, skapar extremt mycket tid och handlingskraft till annat. Det resulterar också en säkerhet kring hantering av företagets alla avtal.
Kombinera flera delar till ett avtal
Leverantörens huvudavtal och kundens ”PUB- avtal” är något som blir vanligare att kombinera, fler bilagor och underavtal leder också till att fler avtal måste signeras. QNOVA Avtalshantering hjälper dig att enkelt kunna slå ihop flera PDF filer och skapa ett avtal. för en enkel digital signering sparar ännu mer tid och kräver inget extra arbete med QNOVA Avtalshantering.
Vill du veta vilka mer funktioner som kan göra din avtalshantering enklare, effektivare och säkrare?
Kontakta oss så berättar vi mer hur ni kommer igång inom en vecka QNOVA Avtalshantering