Smart avtalshantering effektiviserar och ger dig mer tid.

Det finns få saker på arbetet som är mer frustrerande än att försöka hitta det där viktiga pappret som du vet att du la någonstans. Och du är inte ensam. Trots alla våra effektiva nya kommunikationsmetoder och ständig uppkoppling anser många att administrationen tar för mycket tid. Det är dags att fokusera på rätt saker.

För mycket administration tar tid från ledarskap.

I en undersökning i tidningen Chef tycker så många som 70% av alla chefer att de lägger för mycket tid på administration. Tid som de borde använda till strategier, reflektion och dagligt ledarskap. 30% av alla chefer säger att de lägger så mycket som halva sin arbetstid på administration. Det är förödande för både effektiviteten och engagemanget att leta efter papper i stället för att leda in i framtiden.

Tråkig manuell administration är den största tidstjuven.

Manuellt administrativt arbete tar tid. Tid som tas från konstruktivt arbete. Administration är för många ett nödvändigt ont. Glädjen i jobbet är snarare att skapa, producera, sälja och träffa kunder. Att automatisera administrativa processer gör att arbetet blir snabbare, effektivare och roligare. Det sista är minst lika viktigt. Repetitivt manuellt arbete är stressande och stressen leder lätt till depression.

Svenskar är generellt positiva till ny teknik.

I en undersökning av CensusWide uppger mer än hälften att de har en obalans mellan privatliv och arbetsliv. Och att ny teknik skulle kunna lösa problemet. Mer än en fjärdedel vill att administrativa uppgifter automatiseras så att de kan bli mer effektiva på jobbet.

Tillbaka till avtalshantering och det försvunna avtalet.

Ilska, frustration, irritation och stress är vanliga känslor när man inte kan hitta viktiga papper. Gärna kopplat med att leta potentiella syndabockar. VEM har tagit mitt avtal? VEM har städat på mitt skrivbord? Det är dags att sluta med allt det.

Med en bra digital avtalshantering finns alla dina viktiga avtal samlade på ett ställe. Åtkomligt överallt, sorterat på kund, order, företag, deadline, eller nästan vad du vill. Sluta stressa och fokusera på det viktiga i livet.

Använd en svensk leverantör av avtalshantering.

QNOVA eAvtal är en helsvensk lösning för alla typer av digital avtals- och dokumenthantering. Inklusive eSignering. QNOVA har en egenutvecklad programvara, skräddarsydd för just avtalshantering. Det hanterar all data på svenska servrar och all support sker från kontoret i Linköping. QNOVA eAvtal är dessutom rankat som Sveriges bästa avtalshantering enligt BusinessWith, en oberoende guide för affärssystem.

Vill du veta mer om QNOVA eAvtal eller har du några frågor om avtalshantering?
Kontakta QNOVA på info @ qnova.se.