eTjänster

QNova Integrationer
– smarta lösningar som underlättar din vardag.

Med QNOVA Integrationer kan du integrera QNOVAs smarta eTjänster med dina befintliga affärssystem. Du kan dessutom använda våra funktioner för att automatisera dina processer och bli både säkrare och effektivare.

Fredrik Norling

”Bland det bästa jag vet är när vi bygger ihop våra smarta eTjänster med kundens befintliga system. När poletten verkligen trillar ner och kunden får den där aha-upplevelsen. ’Så du menar att jag aldrig mer behöver’-känslan kan jag leva på länge…”

Fredrik Norling, integrationsansvarig för eTjänster

Genomförda integrationer

QNOVAs eTjänster kan integreras med de flesta stora affärssystemen och även mot andra affärskritiska system. Här nedan följer en lista över genomförda integrationer. Om du inte hittar ditt affärssystem här, hör av dig till oss, så kan vi återkomma med lösningar.

Generera automatiska kundfakturor vid nyvunnen kund och avtalet är signerat. Välj vilken information som behövs för att ska en ny faktura. Eller skapa en ny leverantör samt betalning på valda triggers ifrån QNOVA.

Automatisk fakturering via uppgifter som registreras i QNOVA och som sedan skickas vidare för fakturering. Andra varianter av information som rör avtal, avvikelser, reklamationer kan vara effektivt att skicka vidare per automatik.

Registrering av ny kund eller ett avtal som automatiskt skickas vidare till Agresso. Detta kan sedan även validera ett kundnummer in i QNOVA eller skapa ett projektnummer för att automatisera hela processen.

QNOVA skickar information per automatik via valda triggers när nyanställda börjar eller slutar för att minimera det manuella jobbet vid löneregistrering. Det blir inte bara effektivt det blir också alltid rätt information.

QNOVA hämtar information om order, leverantörer, artiklar, kunder från affärssystemet för en enklare registrering av avtal, avvikelse, reklamationer etc.

QNOVA hämtar information om order, leverantörer, artiklar, kunder från affärssystemet för en enklare registrering av avtal, avvikelse, reklamationer etc.

QNOVA hämtar information om order, leverantörer, artiklar, kunder från affärssystemet för en enklare registrering av avtal, avvikelse, reklamationer etc.

QNOVA skickar ut specificerad information vanligtvis via csv-filer för att sammanställa avtal, dokument, order, leverantörer etc. i ett och samma analys-verktyg.

Inläsning av bank- eller transaktionsfiler för att kontera att rätt betalningar har gjorts i tid. Underlättar för tex. QNOVA eAvtal så att kostnader och intäkter registreras automatiskt.

Logga in direkt med ditt Office 365-konto i QNOVA. Med en koppling mellan QNOVA och Office kommer det gå snabbt och enkelt för användarna att vara inne och jobba i QNOVA.

Uppdaterar QNOVAs eTjänst automatiskt, uppdaterar behörigheher och synkar lösenord när ny användare läggs till, tas bort eller byter tjänst i befintliga AD-system.

När anställningsavtalet är eSignerat skickas automatiskt information till AD för registrering. När en anställd slutar registreras det i QNOVA som skickar informationen till AD.

Koppla samman QNOVA med Okta. Detta underlättar inloggning för användarna samt skapar en tydlig och säker struktur för IT-ansvarig. Rätt behörighet till rätt användare sköts alltid via Okta.

Koppla samman QNOVA med Azure. Detta underlättar inloggning för användarna samt skapar en tydlig och säker struktur för IT-ansvarig. Rätt behörighet till rätt användare sköts alltid via Azure.

Underlättar för att enklare boka möten direkt ifrån kalenderinbjudan och e-post. Via denna funktion skapas det ett nytt möte direkt i Teamviewer samt att inbjudning detaljer biläggs på inbjudan.

QNOVA kan överföra datuminformation för att hålla kalendrar uppdaterade med information samt påminnelser direkt via kalendern. Datum och valda fält kan skickas över för att uppdatera kalendern.

För att kunna söka ut information, tex. dokument- eller avtalsinformation direkt ifrån befintligt Intranät. Finns också möjlighet att skapa egna vyer på intranätet för att enkelt delge information om tex. vilka avtal som finns eller vilka dokument/ processer/ instruktion som finns i QNOVA. Via denna lösning behöver inte alla anställda vara användare av QNOVA.

Möjlighet att integrera QNOVA med en egen app till Sharepoint. Detta innebär att QNOVA finns tillgänglig att klicka på och väl inne i QNOVA är det QNOVAs gränssnitt och vald eTjänst som visas.

Boka demo