Digitalisera processer i verksamheten

Digitalisera processer i verksamheten

Det finns flera fördelar med att digitalisera rutiner och processer i verksamheten.

Fördelar med digitaliserad miljö

Genom att skapa digitala rutiner istället för att använda papper så uppnår ett företag mängder med  fördelar. Här tar vi kort upp några av alla fördelar som finns när man digitaliserar processer.

  1. Mindre utskrifter och pappersförbrukning = bra för miljön
  2. Snabbare hantering, smidigare distribution och där inget försvinner = effektivare verksamhet
  3. Lagra datum och tid för vem som gjort vad med möjlighet att få automatiska påminnelser = mindre förseningar och bättre styrning
  4. Enklare att uppdatera och anpassa ett digitalt flöde än pappersbaserat = Anpassningsbart system underlättar för företag med processer som är under ständig förändring.

Detta är bara några av de saker som man får om man inför ett enkelt och smidigt system för att digitalisera pappersflöden.

Vår lösning för att digitalisera processer

Vår digitala lösning erbjuder mallar för olika processer där man på ett smidigt sätt kan lägga till olika processteg och fältbärande information utan att behöva ändra i systemets programkod. Det blir alltså fritt fram för kunden att kunna skapa nya processer och vilka steg som behövs för att klarmarkera eller färdigställa en process.

Exempel på olika processer som vår kunder använder i vår digitala lösning för ärendehantering.

  • Avvikelser
  • Reklamationer
  • Förbättringsförslag
  • Åtgärdsplanering
  • Skyddsrond
  • Nyanställningar
  • Personalundersökningar
  • Kundorder
  • Leverantörsbeställning
  • Tillbud
  • Mötesprotokoll
  • Ändringsbegäran

Övriga funktioner för att digitalisera processer

Några andra funktioner som våra kunder uppskattar med QNOVA ePRocess är:

  • Lägga till bilagor på varje steg i flödet (tex. vid reklamation)
  • Skapa era egna deadlines när saker ska vara åtgärdade
  • Automatiska påminnelser när deadlines överskrids
  • Automatiska notiser via e-post för att hålla relevanta personer informerade om ärendet
  • Skapa egna mallar för att skriva ut eller skapa PDF baserat på inlagd metadata
  • Ta ut statisk på alla inlagd data
  • Styr behörigheten beroende på vem som ska se vad

 

Självklart fungerar vår moderna lösning för alla enheter (mobil, surfplattor, pc) och webbläsare (Safari, Chrome, IE, FireFox)

QNOVA eProcess

 

Kontakta oss gärna för demo så visar vi hur vi kan hjälpa er.